Jak zrobić pyszny koktajl?

Z pewnością wszyscy pragniemy odżywiać się zdrowo ale i smacznie. Aby więc zapewnić sobie porcję witamin każdego dnia warto sięgnąć po smakowite koktajle i naturalne soki warzywne lub owocowe.

Sycące i zdrowe koktajle ze świeżych owoców można podawać zarówno jako dodatek do posiłku lub deseru dla dzieci. Jednakże niektóre koktajle i napoje mogą również skutecznie sprzyjać odchudzaniu. Często napoje proteinowe stosuje się w wielu dietach jako ważny składnik zbilansowanego menu.

Równie popularnymi koktajlami o właściwościach zdrowotnych są również tak zwane napoje błonnikowe, oczyszczające jelita z zalegających w nich resztek pokarmowych. Regularne picie naturalnych soków bogatych w błonnik usprawnia przemianę materii, w konsekwencji prowadząc do obniżenia masy ciała.

Jednakże smakowite napoje owocowe i koktajle podawać można również dorosłym i dzieciom jako zdrowy dodatek do posiłków lub na poobiedni deser. W sezonie letnim warto przygotowywać takie napoje ze świeżych owoców, na przykład z truskawek, malin lub jagód. W innych porach roku, szczególnie jesienią i zimą, kiedy nasze organizmy potrzebują codziennie dawki witamin i mikroelementów, najmłodszym i domownikom z powodzeniem przygotować można smaczny koktajl bananowy lub słodki, czekoladowy napój z mlekiem.

Amatorzy bardziej egzotycznych smaków mogą w oparciu o podane w dalszej części serwisu przepisy samodzielnie przygotować w domu wyśmienite soki z awokado i kiwi lub multiwitaminowe koktajle z pomarańczy, ananasów lub jabłek. Warto podawać je na przykład do owocowych sałatek lub lodów.

Świeże soki i koktajle warzywne lub jarzynowo-owocowe mogą również stanowić ważny suplement codziennej diety. Aby zapewnić sobie zdrowie i urodę warto spożywać regularnie szklankę soku z selera, który korzystnie wpływa na kondycję włosów, paznokci oraz skóry.

Po ciężkim i dużym posiłku warto wypić również nieco soku z marchewki z dodatkiem ziół, takich jak bazylia, oregano, koperek lub pietruszka. Sok taki ułatwi trawienie i znacznie przyspieszy metabolizm, uzupełniając przy tym poziom witamin i składników mineralnych, niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Zachęcamy więc do częstego picia soków i koktajli owocowych, jarzynowych lub spożywania przetworów, bogatych w błonnik, witaminy i węglowodany.